1. HABERLER

  2. EKONOMİ-FİNANS

  3. Yılbaşı alışverişleri ciroları yüzde 80 artırıyor
Yılbaşı alışverişleri ciroları yüzde 80 artırıyor

Yılbaşı alışverişleri ciroları yüzde 80 artırıyor

Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Öncel, "Yeni yıl öncesi yapılan yılbaşı alışverişleri sayesinde aralık ayı ciroları en az yüzde 20 olmak üzere yüzde 80'e varan oranlarda artıyor." dedi.

A+A-

Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, yaptığı açıklamada, yeni bir yıla herkesin yeni umutlarla ve olumlu beklentilerle girdiğini kaydederek, bu olumlu beklentilerin ve duyguların bir yansıması olarak yıl başlarında yoğun bir hediyeleşme trafiği yaşandığını söyledi.

Bu hediye alışverişinin perakendeye, özellikle de hediyelik eşya satışlarına çok olumlu yansıdığını, hatta bazen yılı kurtardığını dile getiren Öncel, hediyelik alışverişlerin genel bir yelpazeye yayılsa da bazı ürünlerde yoğunlaştığını aktardı.

Öncel, "Yıl başlarında hediyelik eşya olarak çocuklar için oyuncak ve kıyafet, kadınlar için kozmetik, parfüm, eşarp, çamaşır, mücevher, erkekler için ise gömlek, kravat, kalem ve ofis malzemeleri ağırlıkla tercih ediliyor." diye konuştu.

Öncel, "Yeni yıl öncesi yapılan yılbaşı alışverişleri sayesinde aralık ayı ciroları en az yüzde 20 olmak üzere yüzde 80'e varan oranlarda artıyor." ifadesini kullandı.

Aralık ayının ortalarından itibaren yoğunluğun hafiften de olsa başladığını dile getiren Öncel, esas yoğunluğun son hafta yaşandığını sözlerine ekledi.

"Fiyatı artırıp, indirim yapmış gibi gösteren kaybeder"

Öncel, Black Friday ve diğer özel günlerde tüketicilerin bazı mağaza ve internet sitelerine yönelik, "İndirimlerin hayali olduğu ve önce fiyatların şişirilip sonra indirim yapmış gibi gösterildiği" şeklindeki eleştirilerin hatırlatılması üzerine şu değerlendirmelerde bulundu:

"Biz Black Friday yerine 'Efsane Cuma' diyoruz. Markaların 100 liralık ürünü önce 150 TL yapıp sonra büyük indirim yapmış gibi 90 liraya düşürmesi olamaz. Çünkü marka bir vaattir. Markaya güven bir defa kaybolunca yıllarca süren güven inşası çöpe gider. Markaya güven oluşturmak çok uzun süreç alan zorlu bir dönemdir."

Önceki ve Sonraki Haberler

HABERE YORUM KAT

UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.